Prepreke


KONDORJEV LET 2018

OBVESTILO! Prepreke za leto 2018 so še v glavah postavljalcev proge, zato lahko pride do odstopanj. Celoten seznam preprek bo znan spomladi 2018.

KONDORJEV LET je v prvi vrsti zabava, timsko delo in druženje. Seveda smo dodali tudi noto tekmovalnosti z merjenjem časa in nabiranjem bonus točk tekom cele proge. Rezultati se bodo evidentirali in na koncu preverili ter skladno s pravili fair play-a določili končnega zmagovalca.

RAZGIBAVANJE Na začetku tekmovanja, preden se bo ekipa podala na pot, vas bodo motivatorji ob zvokih ritmične glasbe razgibali, motivirali in pripravili za vašo zgodbo Kondorjevega leta.

START Na startu mora ekipa imeti s seboj nahrbtnik, v katerega bo shranjevala stvari, ki jih bo dobivala na posameznih preprekah. Na štartu ekipa prejme sveže jajce, ki ga mora prinesti do cilja. Če je na cilju jajce celo se dodajo bonus točke.

JAREK Med dvema drevesoma je napeta gurtna (transportna vez) v dolžini 8 metrov. Za pomoč pri držanju ravnotežja je napeta dodatna vrv. Gurtna preči jarek višine 1,5 metra. Prepreko morajo prečiti vsi člani ekipe. Sledi tek po gozdu.

KRTINA Po vzpetini, ki je dokaj strma in namočena z milnico, se povzpneš na vrh na nadmorsko višino 344 m. Dolžina vzpona je 13m. Z vrha prek roba skočiš/zdrsiš na vznožje, višina skoka/zdrsa je cca. 4m na podlagi iz zemlje.

DIMNIK Vodovodna cev, premera 80cm in dolžine 6m je postavljena pod kotom 50 stopinj na kup peska. Minimalno 2 udeleženca ekipe morata splezati po notranji strani cevi, v pomoč pa jima je speljana plezalna vrv po notranjosti cevi. Da je prepreka premagana, morajo biti na vrhu vsi člani ekipe.

PESKOKOP Ekipa mora z lopato v vrečo naložiti cca. 5 kg peska in ga vstaviti v nahrbnik. Za dodatne bonus točke je vrečo s peskom potrebno prinesti do cilja. Sledi daljši tek skozi gozd.

HLOD Na prepreki so že pripravljena debla dolžine 3 do 4 metre in  premera cca 20 cm. Z žago je potrebno na določeno dolžino deblo prežagati. Prežagan kos se vstavi v nahrbtnik, ki vam na cilju prinese dodatne bonus točke. Po uspešno končanem žaganju večji kos debla prevzame ekipa. Deblo mora ekipa prenesti vse do prepreke PRVA POMOČ.  Teža hloda je cca. 40kg. Nadaljevanje teka po travnati poti.

PREŽA Na robu jase je lovska opazovalnica. Poleg opazovalnice je na vejo obešena plezalna vrv, prav taka, kot je v šolski telovadnici. Najmanj en udeleženec ekipe mora splezati po vrvi, višine 6m in se na vrhu dotakniti kovinskega zvonca. Sledi spust po vrvi in prepreka je končana. Ekipa za trud prejme plastenko vode. Če se plastična embalaža prinese do cilja sledijo bonus točke. Sledi tek po travniku do makedamske poti, ki teče vzdolžno ob reki Sori. Pot se nadaljuje protitočno v smeri Škofje Loke.

DO GAT Na začetku prepreke se najprej enemu udeležencu ekipe na hrbtu zveže roke. Sledi ekipno prečenje reke Sore. Višina reke bo točno znana šele kakšen dan pred tekmovanjem, po predvidevanjih bo voda visoka 1,5m. Tok vode ni premočan, vseeno pa ne zanemarljiv. Ne pozabite, da prečenje dodatno ovira še deblo, ki ga ekipa nosi s seboj. Prečenje je v dolžini cca 25m. Po prečenju sledi strm vzpon na brežino, višina cca 6 m.

PROD Sledi tek po travnato-gozdni poti v dolžini 200m. Nato se tek nadaljuje po produ, predvsem po skalnati podlagi. Tu bodi predvsem previden zaradi možnosti zvina gležnja, ker podlaga ni trdna. Trasa te vodi do roba reke Sore.

MALENKOST Na sredini reke Sore je plavajoč predmet, na katerem so nasajene igle (bucike). En udeleženec ekipe mora pregaziti vodo in  vzeti  iglo ter jo ob prihodu na kopno shraniti v nahrbtnik. Višina vode bo predvidoma 1,5 m, pretok vode ni premočan. Če se igla prinese do cilja sledijo bonus točke. Sledi tek vzdolžno ob reki Sori po skalnato prodnatih tleh. Nato steza zavije v močvirnat predel, kjer je ustvarjena prava naravna džungla, z raznovrstnim rastlinjem, podrtimi drevesi, kačjimi pastirji… Pot izstopi na travnik, sledi lahkoten tek do naslednje prepreke.

DEPILACIJA Za prepreko služi zakurjeno ognjišče. Najmanj trije udeleženci ekipe morajo ogenj preskočiti. Višina ognja bo cca 0,5m. Deblo, ki ga ekipa nosi s seboj se obvezno prenese ob ognjišču.

PLAŽA Prepreka ni tako enostavna, kot je njeno poimenovanje. Vsi udeleženci morajo preplavati reko Soro. Po predvidevanjih bo reka Sora visoka cca 2 m, prav tako je na tem delu močnejši pretok. Pozor, ekipa ima še vedno s seboj nahrbtnik, deblo in enega prostovoljca ekipe, ki ima na hrbtu zvezane roke. Za varnejše in enostavnejše prečenje celotne ekipe je potrebno kar nekaj iznajdljivosti. Po uspešnem preplavanju reke se odvežejo roke vašemu članu ekipe. Trasa se nadaljuje po skoraj neprehodnem močvirnatem terenu, s preskakovanjem podrtih dreves, izogibanjem raznih neprijetnih rastlin in nadležnih žuželk.

TRIKOT Ovira Trikot je nagnjeno deblo pod kotom 50 stopinj , naslonjeno na drugo deblo. Najmanj en udeleženec ekipe mora splezati na nagnjeno deblo do označene točke. Spust z debla po napeti vrvi. Višina vrvi oz. vrhnje točke je 4 m. Sledi kratek prehod do naslednje ovire.

NAJDI GA V blatu rečnega rokava bodo skrite pločevinke. Ekipa mora najti pločevinko in embalažo pločevinke prinesti v nahrbtniku do cilja, kjer se pridobijo dodatne bonus točke. Vsebino pločevinke lahko popijete.

MRTVA REKA Sledi prehod krajšega rečnega pritoka, ki ni očiščen. Prehod ovirajo podrta drevesa, grmovje, leske, močvirnata tla in manjši preskoki.

DO KOLEN Sledi vstop v potok Omanca. Cela ekipa mora proti toku pregaziti potok v dolžini cca.50 m. Višina vode bo cca. 40cm, pretok ni velik. Temperatura vode potoka Omanca je manjša od temperature vode reke Sore. Proti koncu trasa vodi pod mostom. Na drugi strani mosta se mora celotna ekipa povzpeti na most. Tu vam lahko še kako prav pride deblo, ki ga ekipa nosi s seboj. Sledi tek po travniški stezici.

MIŠJA LUKNJA Prepreka Mišja luknja je most, narejen iz betonskih cevi, skozi katere teče potok Omanca. Celotna ekipa mora iti skozi betonski predor. Cev je premera 1 m in dolžine 4m. Višina vode je cca 10 cm. Sledi lahkoten tek do drugega rokava potoka Omanca in prečenje po naravnem lesenem mostičku.

OSNK Sledi vzpon po levem bregu potoka Omanca. Vzpon je dokaj strm in ni predolg. Na določeni višini vzpon preide v prečenje. Po cca. 100 metrskem prečenju, kjer je prav tako potrebno nekaj spretnosti sledi spust do potoka.

OMANCA Potok je potrebno prečiti po podrtem hrastovem deblu dolžine 13 m. previdnost ni odveč, če kateremu ponagaja sreča se lahko hitro znajde v potoku, visokem cca. 0,5 m.

UMAZANC Po teku po gozdni stezici sledi gazenje po mrtvem , močvirnatem rokavu. Dolžina rokava cca. 50m, predviden ugrez v blato 20 cm. Na koncu rokava na označeni lokaciji ekipa odloži deblo, ki ga je nosilo s seboj, za kar dobi dodatne bonus točke.

PRVA POMOČ Ekipa na začetku najprej izdela nosila. Za izdelavo nosil sta že pripravljeni dve palici in platno. Ko so nosila narejena se en član ekipe uleže nanje, ostali štirje pa ga na nosilih odnesejo do določene točke, označene vzdolž poti. Udeleženci se lahko med nošenjem tudi menjajo med seboj. Nadaljuje se pot brez nosil po močvirnatem terenu in delno tudi po potoku. Nato sledi vzpon do roba vasi, do Tonkove domačije.

DRČA Startna točka drče ali naravnega vodnega tobogana je pri Tonkovi domačiji. Drča je speljana po Tonkovem klancu. Po drči se morajo spustiti najmanj štirje člani ekipe. Ekipa ima še vedno s seboj nahrbtnik z upajmo vsemi nabranimi predmeti.

IZVIR Sledi preskok potoka Omanca, širok 1,5 m.

INDIANA Pri prepreki Indiana te že čaka leskova palica in vrvica, s katerima moraš narediti pravi lok. S  tremi puščicami nato poizkusi zadeti tarčo. Ob uspelem zadetku ekipa pridobi dodatne bonus točke.

LUŽA Kako boste prečili Žirovčevo lužo vam sedaj še ne moremo razkriti, saj je le-to pogojeno z vremenom in višino vode ter blata. Važno pa je vedeti, da je treba lužo prečiti iz levega na desni breg.

KOPALNICA Proti koncu te čaka še prava pravcata tuš kopalnica, skozi katero se boš moral prebiti po neobičajnih ovirah.

ČEK AUT In skoraj si na koncu. Še odčitavanje časa tvoje ekipe, preverjanje vsebine nahrbtnika in določanje bonus točk, pa je preuzkušnja skoraj končana. Razen za enega junaka vaše ekipe. Zadnja prepreka pa zaenkrat ostaja še skrivnost, naj pa samo omenim, da zanjo potrebuješ “taprava jajca”.

KONDORJEV LET Vzpon na smreko in let po zajli z glavo naprej na dno.